Cechy dobrego loga firmy

Logo to bez wątpienia wizytówka każdej nowoczesnej firmy. Nie pomogą nawet najlepsze i najdroższe kampanie reklamowe, gdy nasze logo będzie zupełnie nierozpoznawalne czy źle przygotowane. Jakimi cechami powinno charakteryzować się dobre logo firmy?

Estetyka wykonania i prostota loga

Estetyczne logo powinno zawierać w sobie maksimum trzy kolory. Nie należy używać ponurych ani też bardzo jaskrawych barw. Warto zwrócić też uwagę na rodzaj użytych czcionek. Czcionek z liniami miękkimi użyjemy przykładowo dla loga przedszkola, ale gdy prowadzimy biznes o jakimś bardziej dynamicznym charakterze, np. szkoła bokserska, powinniśmy użyć ostrych linii frontów. Prostota z kolei wynika m.in. z estetyki wykonania. Logo firmy musi być proste, by dobrze zapadało w pamięć.

Uniwersalność i ponadczasowość loga

Logo firmy musi być tak zaprojektowane tak, by możliwe było wykorzystanie go na wiele różnych sposobów: w formie wizytówki, grafice na stronie internetowej, nadruku na folii czy w formie billboardu. Projekt musi zatem być wykonany w wersji wektorowej. Logo musi też odzwierciedlać nasz biznes, pasować do tego, czym się zajmujemy. Logo musi nieść jakieś przesłanie. Dobrze wykonane logo jest też w stanie przetrwać próbę czasu. Tworząc logo, musimy brać pod uwagę to, że musi być ono tak samo dobre za pięć czy dziesięć lat. Trendy się zmieniają, ale nasze logo musi pozostać cały czas aktualne. Dobrze przemyślane logo firmy to połowa sukcesu, dlatego warto zlecić je do przygotowania profesjonaliście.