Monitoring cen

Wiele osób przegląda oferty konkurencyjnych sklepów internetowych po to, aby wiedzieć kiedy wprowadzają nowy towar, organizują akcje promocyjne czy wyprzedaże. Jednak zamiast sprawdzać to przeglądając każdą stronę z osobna można zainwestować w narzędzie do monitorowania takich zmian. Szczególnie popularny jest monitoring cen konkurencji. Dlaczego warto z niego korzystać?

Śledzenie zmian na bieżąco

Cena odgrywa istotną rolę w procesie dokonywania zakupu. Wiele osób przyznaje wprost, że szuka produktu w jak najniższej cenie, nawet jeśli miałby on być dostarczony dopiero po tygodniu, a nie na drugi dzień. Sporo ludzi przyznaje też, że wybiera oferty tylko z darmową dostawą, ponieważ jest to coraz powszechniejsze i te firmy, które wciąż obciążają dodatkową opłatą za wysyłkę są odrzucane.

Aby dopasować się do średniej ceny rynkowej lub sprawdzić jakie ceny ustalają nasi najpoważniejsi konkurencji przyda się właśnie monitoring cen konkurencji. Pokaże on konkretnie jakie są ceny, a my możemy je porównać do cen naszych produktów i ewentualnie ceny te zrewidować, jeśli jest to potrzebna.

Walka ceną to nie rozwiązanie

Warto uściślić, że rywalizacja tylko i wyłącznie ceną nie jest korzystna dla całego rynku, ponieważ najpewniej cena zejdzie do wysokości zakupu, a więc żadna firma na tej sprzedaży nie zarobi. Warto jednak reagować, gdy wystawiana przez nas cena jest zbyt niska lub za wysoka w porównaniu do cen konkurencji. Im bardziej zbliżone ceny, tym lepiej, ponieważ konsument będzie musiał wziąć pod uwagę jeszcze inne czynniki jak np. obsługa sklepu, zwroty, koszt dostawy.

Źródło informacji https://dealavo.com/pl